mentes élet

mentes élet

2015. április 20., hétfő

Köles koch

Köles koch, házi eper lekvárral




Sajnos ennél a receptél nem tudok teljesen pontos adatokkal szolgálni, mert nem mindent mértem le :)

Kb. 250 dkg kölest megfőzök vizes laktózmentes tejben ( több legyen a víz, mint a tej). Amikor megfőtt ízlés szerint eritritet / xilietet tettem bele és kb 3 dl laktózmentes tejet, fél biocitrom reszelt héját és levét és 10 dkg laktózmentes vajat ( ezt a még forró köleshez teszem, hogy elolvadjon benne.)
Hagytam teljesen kihűlni és bele ütöttem 4 tojássárgáját. A tojásfehérjéket külön egy csipet sóval és egy kis eritrittel fölvertem és óvatosan a köleshez kevertem. Sütőpapírral bélelt formába tettem először az egyik felét és erre raktam házi eper lekvárt (xilites) majd rápakoltam a másik felét is. Előmelegített sütőben 180 fokon, legkeveréssel kb. 40-50 percig sütöm. Amikor kivettem még elég lágy volt, de ahogy kihűlt keményebb állagú lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése