mentes élet

mentes élet

2015. február 15., vasárnap

Laktózmentes legényfogó leves

Laktózmentes legényfogó leves


Hozzávalók (4-5 főre):

- 40 dkg csirkemell filé
- kókuszzsír
- 1 fej vöröshagyma
- 2 szál sárgarépa
- 1 szál fehérrépa
- 1 cikk zellergumó
- só
- bors (én fehér borsot használok)
- 5 dkg csipetke/levesbetét
- 1 ek. hajdinaliszt/rizsliszt
- 1 laktózmentes tejföl
- tárkony
- citrom

Kockákra vágjuk a csirkemellet és a kókuszzsíron fehéredésig sütjük. A megpucolt és összevágott zöldségekkel összepirítjuk. felöntjük annyi vízzel, hogy kb. ötujjnyival ellepje. ha felforrt sóval, borssal ízesítjük és félpuhára főzzük. Én csipetke helyett gluténmentes kis levesbe való kocka tésztát vettem és azt tettem bele az elkészülés előtt kb. 10 perccel ( de egyszerű megoldás lehet, ha csak egy kis kölest szórsz bele, de annak  15 perc főlés kell és azzal is finom ). Mielőtt lehúzzuk a tűzről a lisztből és a tejfölből készített habarással behabarjuk. ( én egy kis meleg levessel kevertem el a habarást, így langyosan kerül a levesbe és nem lesz "csomókás" ). Végül a tárkonnyal és a frissen facsart citromlével pikánsra ízesítjük


2 megjegyzés:

  1. A legényeket ezzel aztán tényleg meg lehet fogni. De engem is!
    Anna :)

    VálaszTörlés
  2. Én nem csak legényt fogtam vele, hanem a falu utolsó emberét :)

    VálaszTörlés